söndag 9 augusti 2009

SVENSKA JULSÅNGER





    • En sockerbagare

    • Låt mig få tända ett ljus

    • När det lider mot jul

    • Jag såg mamma kyssa tomten

    • Julpolska

    • Julen är vår

    • Julen är här

    • Bjällerklang

    • Det strålar en stjärna

    • Dotter sion, fröja dig!

    • En jungfru födde ett barn idag

    • Gläns över sjö och strand

    • Hossianna

    • Jul, jul strålande jul

    • Snart kommer tomten till oss

    • Vi tänder ett ljus

    • När juldagsmorgon glimmar

    • Natten går tunga fjät

    • Nu är det jul igen

    • Nu har vi ljus

    • Nu tändas tusen juleljus

    • Så mörk är natten

    • Så pyntat och fint står det torftiga tjäll

    • Staffans Visa

    • Tänd ett ljus

    • O helga natt

    • Ave Maria

    • Stilla Natt

    • Det strålar en stjärna

    • Halleluja

    • Det är jul i vårt hus

    • Betlehems stjärna

    • Dagen är kommer

    • Det är en ros utsprungen

    • Det är jul

    • En stjärna lyser så klar

    • Himlen i min famn

    • Härlig är jorden

    • Jag drömmer om en jul hemma

    • Hej mitt vinterland

    • Låt mig få tända ett ljus

    • Marias Vaggsång

    • Mer jul

    • Ser du stjärnan i det blå


Inga kommentarer: