söndag 9 augusti 2009

PRESENTATION


Sedan barnsben har jag haft ett brinnande intresse för musik. Det var en värld, en dröm som brann inom mig. En värld dit man kan komma som man är och sjunga ut all sin glädje, sorg och smärta på en och samma gång. Jag är nu fast bosatt i denna värld och min dröm är sann!


Jag sjunger i gruppen Sarons Liljor som tillhör Svenska kyrkan, en grupp med människor jag avgudar och älskar på många olika sätt. Att jag valt att sjunga i kyrka finner sig så att jag började sjunga i kör vid 3 års ålder. Kyrkan har varit det enda ställe som liknar mig.Jag gör också egna konserter, medverkar i olika typer av musikaler. Bl.a Kristina från Duvemåla, Hair, Sound of Music, Chess, Fantomen på Operan och fler därtill. Jag har också varit med och verkat i olika typer av festivaler runt om. Bl.a bluesfestivalen i Åmål och Dalabergsfestivalen i min hemstad. Samtidigt vill jag inte helt släppa taget om min fristad, kyrkan. Därför sjunger jag gärna på dop, bröllop, begravningar mm. Jag sjunger det folk ber mig om, men självklart har jag egna alternativ och kan hjälpa till på traven vad gäller sånger och lämpliga texter. Min reportuar är mycket bred och uppskattas av alla åldrar. Gammalt, nytt, visor, andligt, pop, ballader är vanligt. Musiken passar utmärkt som bakgrundsmusik vid t ex mingel, middagar, fester och kalas av det lite lugnare slaget.Du väljer själv om det ska vara förinspelad musik på cd eller om jag ska ta med mig musiker. Om musiker redan är förbokad är det också okej.Du kan känna dig trygg med mina erfarenheter, referenser och min goda rutin! Du är hjärtligt välkommen att ställa frågor till mig vad gäller musikunderhållning.


Du bokar mig via MFY.amanda@live.se . Du kan också ställa frågor via den adressen.Hjärtligt välkommen!

1 kommentar:

Linnéa sa...

Vilken härlig sida! Kan man boka dig? Jag hör av mig, ska snart ha ett dop.
MVH Linnéa